VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY www.tifan.cz
(dále jen „obchodní podmínky“) dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“)
Název subjektu: TifanTEX, s.r.o.
Sídlo: Lehota 623, 951 36 Lehota, Slovenská republika
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Krajina registrace: Slovenská republika
IČO: 45955824
IČ DPH:
SK2023161525
Spisová značka: Okresný súd Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 28004/N
Tel. kontakt: +421 918 046 176, | https://tifan.cz
E-mail: info@tifantex.cz
IBAN: SK28 8330 0000 0029 0150 6948 vedený u Fio banka, a.s., (dále jen „Prodávající“)
Čl. 1 ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Prodávající je podnikatelem, který prodává výrobky (dále jen „Zboží“) prostřednictvím internetového portálu umístěného na webové adrese https://www.tifan.cz/ (dále jen „Webová stránka“)
2. Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „Spotřebitel“).
3. Podnikatelem se rozumí osoba odlišná od Spotřebitele (dále jako „Podnikatel“).
4. V případě ustanovení obchodních podmínek, která se vztahují jak na spotřebitele, tak na podnikatele, se používá termín „Kupující“.
5. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Webové stránky (dále jen „Kupní smlouva“). Prodávající Zboží dle Kupní smlouvy dodává Kupujícímu sám nebo prostřednictvím jiných podnikatelů.
6. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
7. Nedílnou součástí těchto obchodních podmínek je reklamační řád Prodávajícího a zásady ochrany osobních údajů dostupné přístupné na Webové stránce zde: https://www.tifan.cz/ochrana-osobnich-udaju - reklamace https://www.tifan.cz/kontakty-reklamace-vymeny Kupující uzavřením Kupní smlouvy potvrzuje, že je s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem řádně seznámen a že s nimi souhlasí.
8. Právní vztahy prodávajícího s kupujícím výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., (občanský zákoník), zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, jakož i právními předpisy souvisejícími.
9. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
10. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Čl. 2 UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY A KUPNÍ SMLOUVA
1. Kupní smlouvou uzavřenou na základě těchto obchodních podmínek se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá Zboží, které je předmětem Kupní smlouvy a umožní mu nabýt vlastnické právo ke Zboží. Kupující se dále zavazuje, že Zboží převezme a zaplatí Podávajícímu kupní cenu (dále jen „Kupní cena“).
2. Prodávající může Kupujícímu spolu s Kupní smlouvu nabídnout uzavření darovací smlouvy na vybrané Zboží. Práva a povinnosti Smluvních se řídí ustanoveními o darovací smlouvě dle § 2055 a násl. OZ s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Kupní smlouvy Spotřebitelem, je Spotřebitel povinen poskytnuté dary vrátit společně se zakoupeným Zbožím Prodávajícímu.
3. Návrhem na uzavření Kupní smlouvy je umístění nabízeného Zboží Prodávajícím na Webové stránce.
4. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím Prodávajícímu (dále jen „Objednávka“) a přijetím Objednávky Prodávajícím. Potvrzení o přijetí Objednávky zašle Prodávající Kupujícímu elektronickou poštou na kupujícím uvedenou e-mailovou adresu.
5. Objednávka je po svém potvrzení jako uzavřená Kupní smlouva Prodávajícím uložena za účelem plnění Kupní smlouvy a plnění dalších zákonných povinností Prodávajícího. Objednávku lze podat a Kupní smlouvu lze uzavřít výhradně v českém jazyce.
Čl. 3 CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
a) Kupní cena za jednotlivé Zboží je uvedena v rozhraní Webové stránky, a to včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění. V Kupní ceně však není zahrnuta cena za dopravu. Cena za dopravu, stejně jako způsob a čas dodání, závisí na výběru dopravy Kupujícím v košíku před odesláním Objednávky.
b) Výsledná konečná kupní cena za zboží vybrané kupujícím je uvedena na konci objednávkového formuláře vytvořeného v rámci objednávky prostřednictvím Webové stránky a zahrnuje daň z přidané hodnoty, veškeré ostatní daně, poplatek za dodání a všechny další poplatky spojené s objednávkou. Tato výsledná konečná kupní cena je rovněž uvedena v potvrzení objednávky
c) Prodávající se zavazuje vystavit Kupujícímu daňový doklad – fakturu v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, ve lhůtě do 7 dnů ode dne dodání Zboží. Prodávající zašle daňový doklad Kupujícímu v elektronické podobě na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím, s čímž Kupující souhlasí.
d) V případě, že Kupující požaduje dodání Zboží vytvořeného na objednávku nebo Zboží, které není na skladě, nebo množství Zboží, které není obvyklé, může být ze strany Prodávajícíhoe) požadována úhrada zálohy Kupní ceny. Prodávající se zavazuje o požadavku zálohové platby informovat Kupujícího neprodleně po učinění Objednávky. Kupující uhradí Prodávajícímu cenu Zboží a náklady spojené s jeho dodáním dle kupní smlouvy jakýmkoliv způsobem z těch, které Prodávající nabízí při vytváření objednávky.
Čl. 4 PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
1. Není-li ujednán jiný čas plnění, Prodávající odevzdá Zboží Kupujícímu bez zbytečného odkladu po uzavření Kupní smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů od jejího uzavření.
2. Pokud má Prodávající Zboží Kupujícímu odeslat, považuje se za předané v okamžiku, kdy jej dopravce doručí Kupujícímu nebo osobě, kterou Kupující určí. V případě poškození zásilky Prodávající doporučuje Kupujícímu sepsat s dopravcem protokol o škodě.
3. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
4. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení
Čl. 5 JAKOST PŘI PŘEVZETÍ
1. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží dodané na základě Kupní smlouvy při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, pro který ji Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
2. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
a) je Zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem
b) Zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže si jej Prodávající nebyl vědom nebo bylo v době uzavření Kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
c) je Zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
d) Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Kupní smlouvy.
Čl. 6 PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. Kupující může vytknout vadu, která se na Zboží projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle tohoto odstavce neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže Zboží pro vadu užívat.
2. U použitého Zboží vadou není opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. U Zboží prodávaného za nižší Kupní cenu Prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší Kupní cena sjednána.
3. Kupující může vytknutí vady uplatnit písemně na adrese obchodníka: Lehota 623, 951 36 Lehota, Slovenská republika, nebo elektronicky e-mailové adrese: info@tifantex.cz. Za tímto účelem může kupující využít vzorový formulář, který je ke stažení na konci těchto obchodních podmínek.
4. Prodávající bezodkladně po obdržení vytknutí vady vydá Spotřebiteli písemné potvrzení, které bude obsahovat lhůtu pro odstranění vady a další informace týkající se jejího řešení.
5. Reklamace Spotřebitele včetně odstranění vady musí být vyřízena a Spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak.
6. Smluvní strany tímto sjednávají, že při koupi použitého zboží se doba pro vytknutí vady zkracuje na jeden rok.
7. Má-li Zboží vadu, může Spotřebitel požadovat její odstranění. Podle své volby může Spotřebitel požadovat dodání nového Zboží bez vady nebo opravu Zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Spotřebitele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
8. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Zboží a účel, pro který Spotřebitel Zboží koupil. K odstranění vady převezme Prodávající Zboží na vlastní náklady.
9. Kupující může požadovat přiměřenou slevu, nebo, pokud je Kupujícím Spotřebitel, také odstoupení od Kupní smlouvy, pokud:
a) Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil,
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením Kupní smlouvy, nebo
d) je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
10. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a vadného Zboží, které Kupující obdržel.
11. Spotřebitel nemůže odstoupit od Kupní smlouvy, je-li vada Zboží nevýznamná.
12. Odstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy, Prodávající mu Kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Spotřebitel prokáže, že Zboží odeslal.
13. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny Zboží v rámci vyřízení reklamace nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění neběží.
14. V případě oprávněně uplatněné Reklamace má Spotřebitel právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění Reklamace. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného Zboží, přičemž Spotřebitel se zavazuje zvolit metodu odeslání Zboží, jejíž cena bude s ohledem na jiné možnosti Kupujícího nejvýhodnější, a v případě dalších nákladů volit takové výdaje, které budou vzhledem ke své povaze a účelu nejvýhodnější. Spotřebitel musí o proplacení nákladů požádat Prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
Čl. 7 PRÁVO SPOTŘEBITELE NA ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
1. Spotřebitel může odstoupit od Kupní smlouvy uzavřené na dálku prostřednictvím webové stránky do 14 dnů. Lhůta pro odstoupení začíná běžet od okamžiku převzetí Zboží a končí uplynutím čtrnácti dnů ode dne převzetí Zboží Spotřebitelem nebo jím určenou osobou, jinak dle § 1829 odst. 2 OZ. Spotřebitel má právo odstoupit od Kupní smlouvy i před převzetím zboží.
2. Spotřebitel může odstoupit od Kupní smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Prodávajícímu, a to zasláním na poštovní adresu Lehota 623, 951 36 Lehota, Slovenská republika, nebo na elektronickou adresu Prodávajícího: info@tifantex.cz. Na tento účel může Spotřebitel využít i vzorový formulář, který tvoří přílohu těchto obchodních podmínek. Spotřebitel nemusí uvádět důvod odstoupení od Kupní smlouvy; pro usnadnění komunikace je však vhodné uvést datum nákupu, číslo Kupní smlouvy či prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení Zboží.
3. Odstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy, zašle bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Kupní smlouvy zakoupené Zboží, které od něho obdržel, ledaže mu Prodávající nabídl, že si Zboží vyzvedne sám. Lhůta je zachována, pokud Spotřebitel odešle Zboží před jejím uplynutím.
4. Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.
5. Odstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Kupní smlouvy přijal, stejným způsobem, pokud Spotřebitel nezvolil jiný způsob a pokud tím Spotřebiteli nevzniknou další náklady. Jestliže Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání Zboží, který Prodávající nabízí, vrátí6. Prodávající Spotřebiteli náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Spotřebiteli dříve, než obdrží Zboží, nebo než mu Spotřebitel prokáže, že Zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve. Spotřebitel nemůže odstoupit od Kupní smlouvy:
a) o dodávce Zboží vyrobeného podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
b) o dodávce Zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i Zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným Zbožím,
c) o dodávce Zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Spotřebitel porušil.
Čl. 8 ZJEDNÁNÍ NÁPRAVY
1. Spotřebitel, jehož právo bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou dle ustanovení § 4 a násl. Zákona o ochraně spotřebitele, může vedle nároků plynoucích z OZ a těchto Obchodních podmínek:
a) odstoupit od Kupní smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy, nebo
b) požadovat přiměřené snížení Kupní ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti Nekalé obchodní praktiky.
Čl. 9 UŽIVATELSKÝ ÚČET
1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní webové stránky.
2. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
3. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
4. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
5. Kupující má právo požádat o bezplatné vymazání svého uživatelského účtu. Žádost o vymazání je třeba zaslat na e-mailovou adresu info@tifantex.cz. Předmětnou e-mailovou adresu je rovněž nutné využít v případě ztráty přístupového hesla.
Čl. 10 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Stížnosti a připomínky Kupujícího, které se týkají smluvního vztahu uzavřeného mezi Prodávajícím a Kupujícím, vyřizuje Prodávající v souladu s platnými předpisy. Stížnosti připomínky může Kupující uplatnit prostřednictvím e-mailové adresy: info@tifantex.cz, nebona tel. čísle: +421 918 046 176. Pokud je stížnost svým obsahem reklamací Zboží, bude tato stížnost vyřízena jako reklamace v souladu s platnými právními předpisy.
2. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě Kupní smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky.
3. Uzavřená Kupní smlouva je archivována, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
4. V případě doručování písemností mezi Smluvními stranami se za doručovací adresu považuje sídlo Prodávajícího: Lehota 623, 951 36 Lehota, Slovenská republika a adresa Kupujícího uvedené v Objednávce.
5. V případě sporu mezi Spotřebitelem a Prodávajícím může Spotřebitel využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu u České obchodní inspekce (http://www.coi.cz). Pravidla postupu řešení spotřebitelského sporu jsou uvedena na stránkách České obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je rovněž možné vést u Evropské komise na webových stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.
Tyto Obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 20. 11. 2024
Formulář pro uplatnění vytknutí vady (reklamace) si můžete stáhnout ZDE
Formulář pro odstoupení od Kupní smlouvy si můžete stáhnout ZDE
11. Informování zákazníka o slevách a výprodejích
Informace o nejnižší ceně výrobku, za kterou prodávající nabízel a prodával daný výrobek, se zobrazuje vždy v produktové kartě - na stránce konkrétního produktu, který se aktuálně ve slevě nachází, a to:
- v době 30 dnů před poskytnutím slevy,
- od okamžiku, kdy začal výrobek nabízet a prodávat, do momentu, kdy poskytl slevu, pokud je výrobek v prodeji kratší než 30 dní
- v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy, zvyšuje-li se sleva z ceny postupně.
Pokud na webu najde zákazník slevu, jedná se o skutečnou slevu z ceny, za kterou byl daný produkt nabízen 30 dní před poskytnutím slevy.
Jak tedy počítáme slevy? Původní cena (na webu vyobrazena v rámci informování o slevě jako: Cena za posledních 30 dní před slevou) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za kterou jsme předmětné zboží nabízeli na našem e-shopu.
12. Ověřování spotřebitelských recenzí
Na našem webu zobrazujeme jen skutečné recenze od skutečných zákazníků, kteří provedli nákup a mají přímou zkušenost s nakupováním as produktem. Recenzi tedy může zadat jen ten zákazník, který uskutečnil nákup, a tedy totožnost hodnotitele je ověřena e-mailovou adresou, která byla uvedena při objednávce. Tuto službu pro Nás vykonává portál Heureka, který zasílá na emailovou adresu zákazníka "dotazník spokojenosti" na jehož základě se později zobrazí recenze buď na webu nebo v pluginu "Ověřeno zákazníky". Email se zákazníkovi zašle pouze v případě, že souhlasí/nesouhlasí s poskytnutím email adresy pro účel zaslání daného dotazníku. Pokud nesouhlasí, dotazník spokojenosti se nezašle a tím nelze přidat jakékoli hodnocení. Recenze jsou tedy kontrolovány, pravdivé a jen od skutečných zákazníků, kteří provedli na webu nákup.